24/10/14

Un lazo por la vida 2014 / A tie for life 2014


El pasado domingo se llevó a cabo la Carrera y Caminata por la Lucha Contra el Cáncer de Seno organizada por Avon, evento que reunió a miles de participantes y cuyos fondos son destinados a combatir esta enfermedad que apaga la vida de una mujer cada 6 minutos, de ese modo cerró la cruzada "Un Lazo por la Vida" 2014. Octubre es el mes destinado a la lucha contra el cáncer del seno y muchas compañías se unen a esta noble causa organizando diversas iniciativas, en Perú Avon viene realizando la caminata y recaudando fondos desde hace 10 años para la Liga Peruana de Lucha contra el Cáncer, si ya eres parte de esta causa o te gustaría formar parte en la próxima carrera, tengo unos consejos para un mejor desempeño al correr proporcionados por Avon.
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Last Sunday was conducted Race and Walk for the Fight Against Breast Cancer organized by Avon, an event that brought together thousands of participants and whose funds are to combat this disease that turns the life of one woman every 6 minutes, thereby closed the crusade "a Tie for Life" 2014 October is aimed at fighting breast cancer and many companies join this noble cause by organizing various initiatives in Peru Avon has been making the trek and raising funds for 10 years for the Peruvian League Against Cancer ago if you are already a part of this cause or would like to take part in the next race, I have a few tips for better running performance provided by Avon.

1.- Usar un calzado adecuado para salir a correr:
Trata de elegir una tienda donde te puedan aconsejar sobre el mejor calzado para 
correr, en la que además puedas averiguar si es pronador, supinador o de pisada neutral. Con un calzado correcto evitaremos gran parte de los molestias físicas que se pueden derivar de correr.
2.- Usar una vestimenta cómoda:Debemos buscar prendas cómodas e intentar que no sean 100% algodón, ya que este material retiene el sudor y provoca rozaduras e incluso llagas. Fibras naturales como el bambú y sintéticas como el poliéster o la lycra son ideales.

3.- Elabora una rutina: 
Elegir un plan, especialmente si tenemos una 
vida sedentaria o hace mucho que no practicamos deporte, es necesario. Debemos empezar haciendo planes que mezclen correr con caminar. Por ejemplo, un minuto corriendo y cinco caminando, y aumentar progresivamente la marcha reduciendo el tiempo caminado.

4.- Acostúmbrate al ritmo:
Aclimatarse al ejercicio es un paso fundamental. Es preciso comenzar poco a poco, para permitir a los músculos adaptarse, aunque a menudo sentiremos 
calambres, sobre todo en las pantorrillas.

5.- Alimentación correcta:Alimentarse: ¿cómo y cuándo? Probablemente es una de las preguntas más comunes. Lo ideal es comer una hora y media antes de realizar el ejercicio, entre 200 y 400 calorías de carbohidratos complejos y un poco de proteínas. Buenos ejemplos son el yogur con granola, un pan inglés con mantequilla de maní o medio sándwich y un plátano. También debemos comer algo de carbohidratos a los 40 minutos de haber finalizado el ejercicio.

6.- Buena hidratación:
Debemos hidratarnos antes y durante el ejercicio. Es recomendable añadir una bebida isotónica para recuperar los electrolitos perdidos.

7.- Calentamiento:
Entrar en calor mediante estiramientos es importante para evitar lesiones. Con solo cinco minutos aliviamos la sensación de rigidez. Otro tanto más debemos hacer al finalizar, así como también un poco de relajación.

8.- Entender al cuerpo:
Probablemente nos duelan los músculos, pero si sentimos dolor en la espina dorsal, la cadera u otros, es importante frenar, utilizar antiinflamatorios y reposar.

9.- Descanso:
Descansar da tiempo al cuerpo a renovarse y recuperarse tras una sesión de ejercicio. Si no lo hacemos, nos sentiremos mal la siguiente vez que vayamos a ejercitarnos.


1.-Use appropriate footwear to go running:
Try to choose a store where they can advise on the best running shoes, which you can also find out if pronator, supinator or neutral footprint. With proper footwear will avoid much of the physical discomfort that can result from running.

2. Wear comfortable clothing:
We must look comfortable clothing and try that are not 100% cotton, since this material retains sweat and causes abrasions and even sores. Natural fibers such as bamboo and synthetic like polyester or lycra are ideal.

3. Make a routine:
Choose a plan, especially if we have a sedentary lifestyle or do not practice much sport, makes necessary. We should start making plans to mix running with walking. For example, one minute and five foot run, and increase progressively reducing time gait walking.

4. Get used to the rhythm:
Acclimate to exercise is an essential step. It should start slowly, to allow the muscles to adapt, but often feel cramps, especially in the calves.

5.-Eating right:
Eating: How and when? It's probably one of the most common questions. Ideally, eat half an hour before performing the exercise, between 200 and 400 calories from complex carbohydrates and a little protein. Good examples are yogurt with granola, an English muffin with peanut butter or half a sandwich and a banana. We also eat some carbohydrates at 40 minutes after completion of the exercise.

6. Good hydration:
We hydrate before and during exercise. It is recommended to add a sports drink to restore lost electrolytes.

7.- Warming:
Warm up by stretching is important to prevent injury. With just five minutes we relieve the stiff feel. Another must do much more to end as well as a little relaxation.

8.- Understanding the body:
We probably sore muscles, but if you feel pain in the spine, hip or other, it is important to slow down, use anti-inflammatories and rest.

9.- closing:
Rest gives the body time to rebuild and recover after a workout. If we do not, we will feel bad the next time we go to exercise ourselves.

13 comentarios:

  1. Avon supported an important cause and the initiative is really great. I do love to walk/run and their tips are just perfect. Have a wonderful weekend dear Rebeca, hugs! xo

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  2. Such an amazing initiative by Avon. Loved this post & would you like to follow
    each other on GFC, Google+ & Bloglovin? Lemme know & lets keep in
    touch!


    X
    http://subhamrai.blogspot.in/

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  3. Great post! Would you like to follow each other? Let me know in my blog!

    Michaella from http://quitealooker.blogspot.com/

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  4. Hola Rebe, que pasada aquí también se hicieron muchas cosas. Me encanta ver tantísima gente. Excelentes recomendaciones.

    Besos enormes.

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  5. Nice blog dear.
    would you like to follow each other on our blogs ...?
    let me know> http://mcaruso930.blogspot.it I wait for you, kisses!

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  6. Hey Rebeca,
    thanks for visiting TLV Birdie Blog the other day, I appreciate your feedback a lot!

    Great to see that you participate in these so important activities for a great cause!
    Keep up the great job, and hope to see you back on TLV Birdie soon!

    Oly
    http://www.tlvbirdie.com

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  7. Geniales recomendaciones, toda ayuda es poca! saludos!

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  8. Dear Rebeca, I have to admit that the tips are sounding absolutely convincing and I'm sure if one follow these rules this person will have success! Must been have cool there! Enjoy your Sunday with your family <3
    xx from Germany/Bavaria, Rena

    www.dressedwithsoul.com

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  9. What an inspiring event - great photos!
    <3
    katsfashionfix.blogspot.com

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  10. such a great event!

    http://www.twinklelittleheels.com

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